Awards Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2022 uitgereikt

Marco Hendrikse 29 januari 2023 5 min
Categorie: Recruitment

Voor de 14e keer op rij is de verkiezing ‘Meest Invloedrijke Recruiter’ georganiseerd. Tijdens deze jaarlijks terugkerende verkiezing strijden genomineerde recruiters om de felbegeerde eer de meest invloedrijke recruiter van het jaar te worden. Vrijdag 27 januari 2023 zijn tijdens een feestelijke Award-uitreiking zowel de winnaars van de Publiekprijs als de winnaars van de Juryprijs bekend gemaakt.

Meest Invloedrijke Recruiter overall

Eugène van den Hemel van Jobs for Humanity werd door de vakjury gekozen tot overall Meest Invloedrijke Recruiter 2022. Pien van den Boer van Timetohire is door het publiek uitgeroepen tot dé Meest Invloedrijke Recruiter 2022.

Jurylid Marco Hendrikse over winnaar Eugène van den Hemel : “Eugène is een zeer bevlogen recruiter die zeer begaan is met de doelgroep die hij bemiddelt. Zijn missie om ondervertegenwoordigden een gezicht te geven is hartverwarmend. Eugene is daarnaast echt met het recruitmentvak bezig. Je voelt zijn liefde voor het vak. En dat dan in combinatie met zijn persoonlijke drijfveren, dat is absoluut een krachtige combi.”

Winnaar juryprijs Eugene van den Hemel

Overall winnaar juryprijs Eugène van den Hemel. Foto: Maurice Boyer

Pien den Boer won de publikesprijs van de verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter

Pien den Boer won de Publieksprijs. Foto: Maurice Boyer

De Verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2022

Ook dit jaar waren alle ingrediënten voor een spannende verkiezing weer aanwezig: 19 genomineerden voor de juryprijs, 29 genomineerden voor de Publieksprijs en ruim 4.800 stemmen – waarvan er 3.500 na afloop werden goedgekeurd – maakten het ongekend spannend. Hoewel via regelmatige updates door Bas Westland op LinkedIn de race tussen de verschillende genomineerden te volgen was, bleek ook dit jaar de laatste 24 uur van de stemronde bepalend. Wie de uiteindelijke winnaars van de verschillende categorieën zijn geworden, bleef tot Award-uitreiking onbekend. Ook de winnaars van de prijzen die door de vakjury worden toegekend, bleven tot dan geheim.

Award-uitreiking #MIR2022

Op 27 januari 2023 zijn tijdens een feestelijke Award-uitreiking in Huize Franckendael in Amsterdam door de partners van de Meest Invloedrijke Recruiter 2022 de Awards aan de verschillende categoriewinnaars uitgereikt. De uitreiking van de Awards werd voorafgegaan door een keynote van Roos van Vught, die in 2009 bij de allereerste verkiezing van de Meest Invloedrijke Recruiter, werd uitgroepen tot winnaar. De muzikale omlijsting tijdens het event werd verzorgd door Jaap Somsen en tevens was er een podiummoment voor alle winnaars van de verkiezing in 2020 en 2021, toen er vanwege covid geen Award-event georganiseerd kon worden.

Roos van Vugt, allereerste winnaar verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter

Roos van Vught. Foto: Maurice Boyer

Jaamp Somser zorgde voor de muzikale omlijsting van het event

Jaap Somser, die voor de muzikale omlijsting van het #mir2022-event zorgde. Foto: Maurice Boyer

De Juryprijs

Voor de Juryprijs beoordeelt een vakjury vijf video-vragen die de genomineerde recruiters via het videointerviewplatform Cammio beantwoorden. De uitdagende taak om uit de video-antwoorden een winnaar te kiezen, lag bij de vakjury die bestond uit Wim Dammans (winnaar Juryprijs Meest Invloedrijke Recruiter 2021 en Recruiter / Talent Sourcer bij Tennet), Annelies Graafland (bestuurslid Recruiters United en EN HR Solutions), Marco Hendrikse (Marketing & Content Manager bij de Academy for Recruitment) en Koen Roozen (voorzitter van de commissie die in 2020 de Recruiter Code heeft opgesteld en Partner bij het Recruitingkantoor & Het Mobiliteitkantoor).

Van lnr: Annelies Graafland, Marco Hendrikse, Wim Dammans. Koen Roozen ontbreekt op deze foto. Foto: Maurice Boyer

De vakjury kan besluiten om een Categorieprijs uit te reiken voor een bepaalde categorie als de vakjury vindt dat de kwaliteit binnen een categorie bovengemiddeld is. Dit jaar was dit zowel voor de categorie Recruitment Marketing als Recruitment Team van toepassing.

Meest Invloedrijke Recruiter 2022

Na uitvoerig beraad heeft de vakjury Eugène van den Hemel van Jobs for Humanity uitgeroepen tot de overall winnaar van de verkiezing #MIR2022.

Pien van den Boer van Timetohire kreeg van het publiek de meeste stemmen en wint daardoor de overall Publieksprijs. Pien kreeg ook in haar categorie Recruitment Talent de meeste stemmen. Zij kreeg daarvoor de award uitgereikt van Ellen van Hierden van de Academy for Recruitment.

Jurylid Marco Hendrikse over Pien: “Wat opvalt in de video’s van Pien is dat ze veel aandacht heeft voor de candidate experience. Ze heeft dus veel oog voor de ervaringen van de sollicitant. Ze ontwikkelt nu zelfs een app om de candidate experience te meten en waar mogelijk te verbeteren. Een hele goede ontwikkeling en erg belangrijk!  Pien heeft een succesvolle campagne gevoerd en staat dus terecht op dit podium als meest invloedrijke recruitment talent.”

Meest Invloedrijk Recruitment talent

Ellen van Hierden reikt award uit aan Pien den Boer. Foto: Maurice Boyer

Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer & Team 2022

De kwaliteit van de genomineerden binnen de categorie Recruitment Marketing en Recruitment Team was dit jaar bovengemiddeld. Hierdoor heeft de vakjury besloten om dit jaar een categorieprijs voor zowel de Recruitment Marketing- als de Recruitment Team-categorie toe te kennen. Dit betekent dat in de categorie Marketing Kim Werensteijn zich een jaar lang de Meest Invloedrijke Recruitment Marketeer mag noemen.In de categorie Recruitment Team won het team van Strictly People.

Kim Weresteijn

Kim Werensteijn won zowel de juryprijs als de publieksprijs in de categorie Recruitment Marketing. Foto: Maurice Boyer

Stricktly people won in de categorie Recruitment Team

Strictly people won in de categorie Recruitment Team. Foto: Maurice Boyer

Publieksprijzen Meest Invloedrijke Recruiter 2022

In de categorie Corporate was het lang spannend, maar behaalde Jeroen de Wit, Corporate Recruiter bij DSV uiteindelijk de meeste stemmen. De publieksprijs van de categorie Interim gaat naar Roy Fasen (YellowRockets). Roy mag zich in deze categorie de onbetwiste winnaar noemen met de meeste stemmen van het publiek. In de categorie Sourcing schrijft Alla Pavlova (Riot Games) met een meerderheid aan stemmen dit jaar de overwinning op haar naam. Kim Werensteijn (Werkimago) kreeg in de categorie Recruitment Marketing ook de meeste stemmen van het publiek. In de categorie Recruitment Team, dit jaar nieuw bij de verkiezing, kreeg het Recruitment Team van Wortell de meeste stemmen van het publiek.

Bas Westland over de verkiezing Meest Invloedrijke Recuiter 2022

Initiatiefnemer en organisator Bas Westland kijkt met veel plezier terug op deze #mir2022-verkiezing. “2022 was wederom een heel bijzonder jaar. Zeker voor ons vakgebied. Na een knotsgekke arbeidsmarkt in de eerste drie kwartalen, leek de boel door inflatie, oorlog en andere zaken in het laatste kwartaal wat te af te koelen. Maar dat is waarschijnlijk ook nodig met structureel meer vacatures dan werkzoekenden. Nooit een moment van verveling in ons mooie vak. Reden te meer om dat te vieren.”

En dat zien we dan ook gelijk terug in te stemmen. Dit jaar is er weer veel meer gestemd dan vorig jaar. Bleef vorig jaar de teller op 3.500 stemmen hangen, dit jaar werd er meer dan 4.800 keer gestemd. Die stemmen voldeden niet allemaal aan de eisen, waardoor uiteindelijk 3.500 stemmen zijn goedgekeurd.

Initiatiefnemer Bas Westland

Ook dit keer liet Bas Westland zijn kleurrijke kant zien. Foto: Maurice Boyer

Lees ook: 10 recruiters die personal branding echt goed begrepen hebben

De verkiezing Meest Invloedrijke Recruiter 2022 wordt mede mogelijk gemaakt door de volgende partners: Academy for Recruitment, Cammio, Carerix, Compagnon, Independent Recruiters, Talmark, Textkernel en Timetohire.

De winnaars van de edities 2020 en 2021.

De winnaars van de ‘covid-edities’ 2020 en 2021 werden in het zonnetje gezet. Foto: Maurice Boyer

Benieuwd naar de beelden?

Bekijk de video op YouTube.

>