In gesprek met Suzanne van Dongen over ‘Inlenersbeloning & gesprekstechnieken’

Jeanine van Welie 11 december 2024 3 min
Categorie: Interview

De flexbranche staat bol van gespreksvoering, met uitzendkrachten en klanten maar tevens ook tussen front- en backoffice. Met de training ‘Inlenersbeloning & gesprekstechnieken’ krijg je een uitgebreide kennis refresh. Op basis van Artikel 16 uit de Uitzend-CAO, duik je met deze training weer even dieper in op de inlenersbeloning om vervolgens de gespreksvoering te oefenen.

Vanaf 2022 hebben de beloningselementen van de inlenersbeloning zich steeds verder doorontwikkeld. Om in lijn te zijn met de audits die gedaan worden, tevens conform de nieuwe Wet- en Regelgeving de WTTA, is en blijft het juist toepassen van de arbeidsvoorwaarden van de opdrachtgever ontzettend belangrijk. Als bedrijf maar ook als individu is de drang naar en het belang van kwaliteit top of mind.

Yacht

Dit ervaart ook Suzanne van Dongen, trainer die ‘Inlenersbeloning & gesprekstechnieken’ regelmatig verzorgt. Zo ook de maatwerk training voor Yacht die zij onlangs afrondde. Ze licht toe: “bij het traject met Yacht kwam naar voren dat compliant zijn echt ontzettend belangrijk is. Het naleven van geldende wet- en regelgeving is iets wat Yacht als bedrijf hoog in het vaandel heeft staan, wat tevens de belangrijkste doelstelling van de training was. Dit hebben we nagestreefd door het onderwerp inlenersbeloning bij meer dan honderd deelnemers aan te stippen.”

Bij Yacht vond de training zowel online als offline plaats en trainingen werden door heel het land gegeven. Suzanne benadrukt: “Het kennisdeel was online met een voorbereiding van de deelnemers middels e-learning. Op maat gemaakt voor Yacht. Voor mijzelf was het super gaaf om dit deel van de training vanuit Barcelona te mogen verzorgen, dat zal ik nooit vergeten.”

Een unieke combinatie tussen kennis en oefenen

Het daadwerkelijk oefenen met de materie is een belangrijk aspect van de training. Suzanne vult aan: “In mijn trainingen worden er tot op heden nog áltijd simulaties, ook wel rollenspellen, gedaan. Er is écht geoefend. Vanuit de kennis slaan we een brug naar het daadwerkelijke gesprek, een uniek element. Met deze training zet je je weer even op scherp voor de daadwerkelijke praktijk. Daarnaast wordt er dieper ingegaan op bezwaren van de klant en hoe je daar het beste mee omgaat. Middels diverse werkvormen ga je als groep echt aan de slag: van groepsdiscussie tot battle, en van quiz tot simulaties ‘toelichten inlenersbeloning aan potentiële klant’. Het is een unieke combinatie tussen kennis en oefenen”, concludeert Suzanne.

Herkenbare situaties vanuit eigen ervaring

Trainer Suzanne van Dongen kan in haar trainingen regelmatig terugkijken naar en reflecteren op haar eigen ervaringen vanuit haar tijd in de payroll, de echte praktijkkennis. Ze vervolgt: “Ik herken heel veel van wat de revue passeert aan leerdoelen vanuit de praktijk. Situaties waar men tegenaan loopt zijn voor mij herkenbaar. Ik vind het belangrijk dat de flexkrachten op de juiste manier beloond worden, dus met de groepen ben ik als ware op een missie: ‘Waar sta je voor?’ ‘Welke bezwaren hoor je?’. De dynamiek is áltijd levendig. Ik vind het daarnaast gaaf om te zien dat men ook leert van elkaar, soms door een tikkeltje uit de eigen comfortzone te stappen.”

ABU

Tijdens de training kenmerkt de groep zich vaak door een mix van deelnemers en wordt er altijd gekeken naar de gemeenschappelijke deler. Dit kwam ook terug bij het traject met de ABU. Suzanne vertelt: “Bij ABU was er altijd een ontzettende mix in deelnemers doordat verschillende leden die bemiddelen in verschillende branches deelnamen. Dat maakt het nét even anders. En hoe tof is het dat ABU de training een heel jaar lang ter beschikking stelde aan hun leden. Dat vind ik echt geweldig! Ik kijk terug op een succesvol jaar, waarin het gros van de deelnemers is bediend in hun leerdoelen door met die gemeenschappelijke deler aan de slag te zijn gegaan. Ik kijk er bovendien naar uit om hier volgend jaar met de ABU op door te bouwen.”

Ook deelnemen?

Ben jij als intercedent nu ook bezig met klantimplementaties, beheer je accounts, doe je relatiebeheer of new business en heb je het regelmatig over de inlenersbeloning? Dan is onze training ‘Inlenersbeloning & gesprekstechnieken’ echt iets voor jou. Of heb jij als backofficeprofessional veel klantcontact en houd je je bezig met het op orde krijgen van de formulieren inzake de inlenersbeloning? Dan is deze training wellicht ook iets voor jou! Schrijf je in, neem deel en zet jezelf weer op scherp! Of meld je aan via de ABU als jouw organisatie daar lid van is. 

Suzanne van Dongen_Inlenersbeloning en gesprekstechnieken
>