• Klassikaal

Documentherkenning

Deze praktijkgerichte training geeft jou kennis in het beantwoorden van vragen op het gebied van vreemdelingen, identiteit en arbeid. Leer hoe je identiteitsdocumenten verifieert op echtheid.

Eerstvolgende startdatum
10-12-2024
Duur: 2 dagdelen
Investering ex. BTW
€475,00

Inleiding

Krijg jij regelmatig vragen over arbeidsgerechtigdheid? Wil jij voldoende kennis hebben om een identiteitsdocument op echtheid te kunnen beoordelen? In alle redelijkheid de opdrachtgever garanderen dat de arbeidskracht die jij hem aanlevert wel arbeid mag verrichten in Nederland? Dan is de training Documentherkenning uitermate geschikt voor jou!

Kennis en inzicht op het gebied van vreemdelingen, identiteit en arbeid

De training Documentherkenning helpt jou om meer kennis op te bouwen over het juiste wijze beoordelen en het op echtheid controleren van identiteitsdocumenten. Met deze kennis kom je nóg professioneler over bij opdrachtgevers die vragen hebben over de arbeidsgerechtigdheid van met name arbeidskrachten met een buitenlandse nationaliteit. Je krijgt meer inzicht in de betreffende wet- en regelgeving en de uitzonderingen daarop. Hierdoor ben je in staat om op professionele wijze te bepalen of arbeidskrachten legaal mogen werken in Nederland. Tevens leer je om de juiste administratieve procedures in het oog te houden.

De training is zeer praktijkgericht en geeft jou meer kennis in het beantwoorden van vragen op het gebied van vreemdelingen, identiteit en arbeid. Je bent na de training in staat om een zelfstandige beslissing te maken over de juistheid van het identiteitsdocument, zoals bedoeld in de Wet op de identificatieplicht. Tevens ben je in staat om vast te stellen dat de persoon tegenover je ook degene is die bij het document hoort (tactische en technische profiling i.v.m. ‘lookalike’).

Voor wie is de training ‘Documentherkenning’ geschikt?

De training is uitermate geschikt voor iedere (junior) uitzendprofessional die identiteitsdocumenten op echtheid beoordeelt en zorg draagt voor de administratieve verwerking en bewaring van deze documenten. Voor professionals die opdrachtgevers bezoeken en zich bezighouden met de acquisitie, zal deze training bijdragen aan een nóg professionelere uitstraling. Het (aanvangs)niveau voor deze training is mbo+.

Voorwaarden

Om het maximale effect te behalen met de training verlangen we interactie van de deelnemer. Vooral de casuïstiek zal een intensieve bijdrage vragen van de cursist. Dit onderdeel beslaat een groot deel van de training.

NEN-controle

Deze opleiding voldoet aan de gestelde eisen inzake ID-controle zoals omschreven in de NEN 4400-1. Na het volgen van deze opleiding kan jouw organisatie in aanmerking komen voor een verlaagde NEN-controle. Daarom ontvang je een bewijs van deelname met een omschrijving van de behandelde onderwerpen.

De training Documentherkenningkomt in aanmerking voor PE-punten

PE-punten

De SEU heeft in het kader van permanente educatie 6 PE-punten toegekend aan de training Documentherkenning.

De Stichting Normering Arbeid (SNA) heeft 6,5 PE-punten toegekend voor het bijwonen van deze training.

Duur

De training duurt 1 dag (2 dagdelen).

Investering

De kosten voor deze training bedragen € 475 (excl. btw). Het lesmateriaal is hierbij inbegrepen.

Na afronding van de training ontvang je een bewijs van deelname.

Inhoud

Onderwerpen die aan bod komen bij de training Documentherkenning

  • Wettelijke kaders en begrippen bij arbeid van vreemdelingen (o.a. Wet op de identificatieplicht, Wet arbeid vreemdelingen);
  • Inzicht in geldigheid van alle identiteitsbewijzen voor vreemdelingen;
  • Inzicht in arbeid van vreemdelingen die zich vrij op de Nederlandse arbeidsmarkt mogen begeven of die in het bezit moeten zijn van een tewerkstellingsvergunning;
  • Herkennen van gezichtskenmerken, zgn. profiling (dit wordt steeds belangrijker naarmate identiteitsbewijzen steeds beter beveiligd worden);
  • Beoordelen van (echtheids)kenmerken van identiteitsbewijzen, geldig binnen de Europese Economische Ruimte (EER), o.a. met behulp van verificatie- en hulpmiddelen (zoals UV-lamp, vergrootglas etc.);
  • Beoordelen van kenmerken van en inzicht in de functie van het BSN-nummer;
  • Functie en gebruik van verificatiemateriaal en hulpmiddelen;
  • Beantwoorden van vragen uit de praktijk en uitleg m.b.t. omgaan met wet- en regelgeving in de praktijk.
Cursusdata
Startdatum Locaties Tijden Data
10-12-2024 Arnhem 09:30 - 16:30 10 december Nog 3 plekken Inschrijven
02-04-2025 Utrecht 09:30 - 16:30 2 april Beschikbaar Inschrijven
25-09-2025 Utrecht 09:30 - 16:30 25 september Beschikbaar Inschrijven
10-12-2025 Utrecht 09:30 - 16:30 10 december Beschikbaar Inschrijven
>