• Klassikaal

Gesprekstechnieken

Als spreken met klanten of kandidaten een belangrijk onderdeel van je functie is, dan is dit de training voor jou. Je verhoogt het rendement van je gesprekken en verbetert je non-verbale communicatie.

Duur: 2 dagdelen
4 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Is spreken met klanten, kandidaten of medewerkers een belangrijk onderdeel van je functie? Wil jij het rendement van een intake, sales en gesprekken met kandidaten of medewerkers verhogen? Zelfverzekerder worden en leren duidelijk grenzen aan te geven? Volg dan de training Gesprekstechnieken!

Resultaat:

  • Je hebt meer grip op je gesprekken.
  • Je kunt zelfbewuster communiceren in lastige situaties.
  • Je verbale en non-verbale communicatie is verbeterd.
  • Je bent in staat echt te luisteren, doortastende vragen te stellen en feedback te geven door gebruik te maken van het 4G-feedback model.
  • Je kan gebruik maken van verschillende soorten gesprekstechnieken.
  • Je communiceert zelfbewuster in lastige situaties.

Voor wie?

De training Gesprekstechnieken is geschikt voor iedere arbeidsmarktprofessional die zijn/haar gesprekstechnieken met klanten, kandidaten of medewerkers wil ontwikkelen en/of verbeteren. Het (aanvangs)niveau van deze training is mbo+.

Deze opleiding wordt ook in het Engels aangeboden; Conversation Techniques.

Aanpak

De training Gesprekstechnieken wordt op een blended manier aangeboden. Dat betekent dat de training bestaat uit een mix van leeractiviteiten: Online leren (e-learning), klassikaal leren én leren op de werkplek. De theorie bereid je thuis voor, zodat er tijdens de klassikale bijeenkomst meer tijd is voor verdieping en oefenen. De trainer stimuleert de diepgang tijdens de gespreksvoering. Je leert om de ander écht te horen en te bevragen, met weerstand om te gaan en gebruik te maken van verschillende soorten effectieve vraagtechnieken.

Door deze blended manier van leren – online, klassikaal én leren op de werkplek is het leerrendement hoger. Je gaat echt actief met het onderwerp aan de slag, wordt begeleid door een ervaren trainer en kunt van en met anderen leren. 

Duur

De training gesprekstechnieken duurt 1 dag (2 dagdelen).

Studiebelasting

Bij training horen voorbereidende theorie (e-learning) en opdrachten. De studiebelasting hiervoor is circa 8 uur.

Investering

Je betaalt voor de interactieve training Gesprekstechnieken € 615 ,- excl. btw. Het lesmateriaal zit hierbij inbegrepen.

Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.

Incompany mogelijkheden Gesprekstechnieken

Het voordeel van een incompanytraining is dat de training op maat kan worden samengesteld, naar aanleiding van jouw specifieke opleidingsvraag. artra biedt verschillende verdiepingen aan, die de training Gesprekstechnieken kunnen aanvullen. Hieronder lichten we drie verdiepingen toe.

Niemand vindt het leuk om slecht nieuws te brengen. Toch zal het regelmatig voorkomen. Bijvoorbeeld wanneer een kandidaat afgewezen moet worden. Medewerkers hikken vaak enorm op tegen een dergelijk gesprek, zijn hier onzeker over of zijn bang voor een boze, teleurgestelde of geïrriteerde reactie van de kandidaat. Wij leren je hoe je de boodschap duidelijk over kan brengen en hoe je gepast omgaat met de reactie van de kandidaat. Daarnaast geven we richtlijnen mee die dienen als houvast tijdens het voeren van een slechtnieuwsgesprek.

Wanneer er sprake is van verzuim binnen de organisatie, vinden er op verschillende momenten gesprekken plaats met deze medewerker. Van de telefonische ziekmelding tot de re-integratie van de medewerker. Hoe pak je deze gesprekken aan? En op welke momenten zoek je contact? Wij leren je alles over verzuimgesprekken. Van hoe je de boodschap het best verpakt, tot je houding, woordkeus en contactmomenten.

Om een product of dienst te verkopen, zal je van enige overtuigingskracht moeten beschikken. Sommigen hebben dat van nature, anderen kunnen wel wat handvatten gebruiken. Weet jij hoe jij effectief en overtuigend een verkoopgesprek voert? En wat je moet doen als het gesprek stroef verloopt? Of als je te maken krijgt met weerstand? artra biedt jou handige tips en tricks, waarmee jij de beste verkoopgesprekken voert!

Inhoud

  • Gesprekstechnieken: vragen stellen, luisteren,
    doorvragen en samenvatten;
  • Verschillende soorten vraagtechnieken;
  • Effectief omgaan met weerstand, emoties en conflicten;
  • Goede vervolgafspraken te maken;
  • Complimenten geven;
  • Het geven van feedback (positief en negatief) en het 4G-feedbackmodel;
  • Verschillende rollen in een gesprek en hoe je deze optimaal kunt benutten.
>