Incompany training De kracht van diversiteit

Momenteel zijn er ten opzichte van iedere 133 vacatures slechts 100 werklozen. Daarnaast is er ook nog eens sprake van een mismatch. De beschikbare kandidaten passen vaak niet op de openstaande vacatures. Het zoeken naar de ideale kandidaat is niet…

Duur: 1 dagdelen
3 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Momenteel zijn er ten opzichte van iedere 133 vacatures slechts 100 werklozen. Daarnaast is er ook nog eens sprake van een mismatch. De beschikbare kandidaten passen vaak niet op de openstaande vacatures. Het zoeken naar de ideale kandidaat is niet zinvol of succesvol. Hoe ga je op een andere manier werven en waar begin je?

Resultaat

Het start met anders naar kandidaten en vacatures kijken, waardoor je in staat bent om je doelgroep te verbreden. We dagen je uit om te denken in kansen in plaats van denken in beperkingen. Het motiveren van jouw hiring manager en onderzoek binnen je doelgroep zijn belangrijke stappen naar succes. Verder besteden we aandacht aan het voeren van het gesprek met de hiring manager.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Aantal beschikbare kandidaten versus aantal vacatures;
  • Denken in kansen en kwaliteiten: gebruik maken van diversiteit;
  • Analyse van de doelgroep op basis van competenties;
  • Maken aangepast persoonlijkheids- en competentieprofiel;
  • Uitzetten van gerichte wervingscampagnes;
  • Analyse en doormeten campagnes;

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 2 jaar actief zijn in het werkveld.

Opbouw van de Training

Een goede voorbereiding is de sleutel naar succes! De input die je verkrijgt vanuit de voorbereidende opdracht vormt de start van de training. Op basis van de data richt je je op de juiste doelgroep en bepaal je de juiste wervingsmix.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de training vragen we jou om een analyse van twee doelgroepen te maken. Je kijkt hierbij naar de 10 meest succesvolle kandidaten die jullie hebben aangenomen. Verder vragen we je om een gesprek met je hiring manager aan te gaan omtrent de belangrijkste competenties die hij/zij zoekt in nieuwe medewerkers.

Duur en tijdinvestering

De training omvat 1 dagdeel van 3 uur. Daarnaast neemt de voorbereiding circa 3 uur in beslag.

Inhoud

De volgende onderwerpen komen aan bod:

  • Aantal beschikbare kandidaten versus aantal vacatures;
  • Denken in kansen en kwaliteiten: gebruik maken van diversiteit;
  • Analyse van de doelgroep op basis van competenties;
  • Maken aangepaste persoonlijkheids- en competentieprofiel;
  • Uitzetten van gerichte wervingscampagnes;
  • Analyse en doormeten campagnes
>