In deze training leer je hoe je het beste een talentpool kunt op- en uitbouwen en hoe je deze onderhoudt. Naast aandacht voor theorie worden praktische handvatten gegeven.
De markt is krap en zal op korte termijn niet veel ruimer worden. Dat betekent dat je eenmaal gevonden talent weet te koesteren en aan jouw organisatie weet te binden. Eén van de instrumenten die je in kunt zetten is dan talentpoolbeheer. Dit betekent dat je bij aanvang al een relatie weet aan te gaan met een kandidaat en deze relatie weet uit te bouwen naar een ambassadeursfunctie voor jouw organisatie. In deze training leer je hoe je het beste een talentpool kunt onderhouden. We voorzien je van de juiste theorie en informatie en gaan aansluitend aan de slag. In stappen nemen we je mee in het uit nutten van jouw talentpool. In deze training focussen we ons op hoe we relaties aangaan met kandidaten en staat het onderhoud van de talentpool centraal. Hoe beter we dat doen, hoe minder groot de kans dat professionals ons te snel verlaten. Centraal staat: Hoe bouwen we relaties uit, hoe zorgen we voor binding, hoe werkt binding en welk soort gespreken hebben wij te voeren tijdens talentpoolbeheer.
In deze training leer je hoe je het beste een talentpool kunt opbouwen. We voorzien je van de juiste theorie en informatie en gaan aansluitend aan de slag. In stappen nemen we je mee in het opbouwen van een talentpool. Een talentpool is echter nooit af. Na de start begint het pas. In de ochtend focussen we ons op de start, in de middag staat de groei en vooral het onderhoud van de talentpool centraal.
Onderwerpen die aan bod komen:
Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 2 jaar actief zijn in het werkveld. Je bent bekend met het werven van grote groepen kandidaten.
De training bestaat uit 1 dag (2 dagdelen van 3 uur). We starten met de theorie rondom het opbouwen van een talentpool. Vervolgens kijken we naar de inspanningen die je moet plegen om je talentpool levend te houden en je talenten gemotiveerd.
Ter voorbereiding op de training vragen we om je (beoogde) doelgroep in kaart te brengen. Wat zijn de kenmerken van deze doelgroep? Hoe ziet het persoonlijkheidsprofiel eruit? Deze neem je op papier mee naar de training.
De training omvat 1 dag (2 dagdelen van 3 uur). Daarnaast neemt de voorbereiding ongeveer 2 uur in beslag.