Incompany training Regionaal en doelgroepgericht werven

Regionaal en doelgroep gericht werven Het werven voor een lokale onderneming neemt vaak ook lokale werving met zich mee. Dit betekent dat je naast werving via jobboards ook kan gaan nadenken over andere vormen van werving en samenwerking in de…

Duur: 1 dagdelen
3 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Regionaal en doelgroep gericht werven

Het werven voor een lokale onderneming neemt vaak ook lokale werving met zich mee. Dit betekent dat je naast werving via jobboards ook kan gaan nadenken over andere vormen van werving en samenwerking in de regio. Hoe zorg je dat je jouw netwerk zo gaat uitbreiden dat je jouw vijver actief vergroot en je met elkaar sterker staat?

Resultaat

Tijdens deze training gebruik je jouw doelgroep als uitgangspunt. We werken een persona uit en koppelen dit aan verschillende regionale initiatieven en organisaties. We helpen je deze acties te benaderen en een concreet plan van aanpak te maken. De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Jouw doelgroep: het opstellen van persona’s;
  • Lokale wervingskanalen en samenwerkingspartners;
  • Inzet van tijd en middelen;
  • ROI: budget en opbrengst;
  • Leren van het verleden: eerdere acties en successen;
  • Referral recruitment ;
  • Opstellen van een concreet actieplan.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 1 jaar actief zijn in het werkveld. Je werft vooral regionaal.  Het aanvangsniveau is mbo+.

Opbouw van de training

De training bestaat uit 1 dagdeel. We starten met het bespreken van de mogelijkheden van regionaal werven. Hierbij gebruiken we de input uit de huiswerkopdracht om een beter beeld te krijgen van de opties en de mogelijkheden. Vervolgens werken we een concreet plan uit.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op de training ontvang je een voorbereidende opdracht. Hierbij vragen je om informatie omtrent acties en successen uit het verleden uit data en gesprekken naar boven te halen. Daarnaast werk je 2 persona’s uit.

Duur en tijdinvestering

De training omvat 1 dagdeel van 3 uur. Daarnaast neemt de voorbereiding circa 3 uur in beslag.

Inhoud

De volgende onderwerpen worden behandeld:

  • Jouw doelgroep: het opstellen van persoonlijkheids- en competentieprofielen;
  • Lokale wervingskanalen en samenwerkingspartners;
  • Inzet van tijd en middelen;
  • ROI: budget en opbrengst;
  • Leren van het verleden: eerdere acties en successen;
  • Referral recruitment ;
  • Opstellen van een concreet actieplan.
>