Incompany training Stakeholdermanagement voor recruiters

Als recruiter is het van groot belang dat jij in no-time alle belangrijke stakeholders in beeld krijgt. Door zicht te hebben op de beslissers, beïnvloeders hun belangen en meningen, ben je in staat om snel je weg in een nieuwe…

Duur: 2 dagdelen
1.5 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Als recruiter is het van groot belang dat jij in no-time alle belangrijke stakeholders in beeld krijgt. Door zicht te hebben op de beslissers, beïnvloeders hun belangen en meningen, ben je in staat om snel je weg in een nieuwe opdracht te vinden en op de juiste ‘knoppen’ te kunnen drukken.

Resultaat

De belangrijkste vraag die je gaat beantwoorden is: wie zijn er bij allemaal betrokken en van belang bij mijn recruitmentopdracht? Welke belangen en waarden kan ik per stakeholder onderscheiden? Om de hiring manager goed te kunnen bedienen is het belangrijk om inzicht te hebben in wie allemaal een rol spelen bij het recruitmentproces. Dat zijn soms (veel) meer mensen dan je denkt. En iedereen heeft zijn eigen belangen of mening. Door in kaart te brengen welke personen het proces beïnvloeden en welke belangen er spelen word je een effectievere recruiter. Je leert tijdens deze training in kaart te brengen wie welke rol speelt en hoe je vervolgens (de juiste) stakeholders in beweging krijgt. Tenslotte leer je hoe je door het invullen van een stakeholdermatrix meer zicht krijgt op de rollen en belangen van de verschillende stakeholders.

We besteden aandacht aan de volgende onderwerpen:

  • Wat is stakeholdermanagement;
  • Wat is een stakeholder;
  • Omgaan met belangen;
  • Het scheiden van belangen en meningen;
  • Invullen van de stakeholdermatrix.

Voor wie?

Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 2 jaar actief zijn in het werkveld. Als recruiter ben in staat om te netwerken en heb je jouw elevatorpitch onder de knie.

Opbouw van de training

De training bestaat uit 2 dagdelen. Tijdens deze training krijg je zicht op stakeholdermanagement en de rollen die de verschillende stakeholders vervullen. Naast theorie en vaardigheden ga je aan het einde van de training naar huis met een ingevulde stakeholdermatrix.

Voorbereiding

Ter voorbereiding op deze training vragen we jou een overzicht van de belanghebbenden binnen je huidige (wervings)opdracht te maken. Daarnaast heb je jouw pitch paraat.

Duur en tijdinvestering

De training omvat 2 dagdelen van 3 uur. Daarnaast neemt de voorbereiding circa 1,5 uur in beslag.

>