Zakelijk schrijven (incompany)

Een goede zakelijke e-mail, die ook nog bondig, prettig leesbaar en klantgericht is, levert je veel op. In de training Zakelijk schrijven leer je hoe je duidelijke en klantvriendelijke tekst kunt schrijven.

Duur: 2 dagdelen
2 zelfstudie uren
Prijs op aanvraag

Een goede zakelijke e-mail, die ook nog bondig, prettig leesbaar en klantgericht is, levert je veel op. Je krijgt minder vragen over onduidelijkheden of juist meer respons op een gevraagde actie. Efficiënt en kostenbesparend dus. En met tevreden klanten als resultaat. In de training Zakelijk schrijven leer je hoe je duidelijke en klantvriendelijke tekst kunt schrijven.

Resultaat

  • Je weet hoe je verschillende zakelijke teksten structureert en opbouwt. Denk aan een aanbod, een verzoek of een reactie.
  • Je bent in staat klantgericht, bondig en helder te schrijven.
  • Je weet hoe je een vriendelijke, positieve toon kan behouden, ook als je reageert op een klacht of slecht nieuws brengt.

Voor wie?

De training Zakelijk schrijven is geschikt voor iedereen die e-mails schrijft aan klanten of andere zakelijke relaties. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.

Aanpak

De training begint met de basis voor het schrijven van een zakelijke e-mail. Je leert over structuur, het gebruik van kopjes, alinea-indeling, zinsopbouw en zinslengte. Daarna gaan we dieper in op klantgerichtheid. Dat betekent dat je leert hoe je e-mails schrijft die concreet, kort en bondig zijn, maar die ook de zakelijke relatie versterken. Hierdoor voorkom je herhaalverkeer en onnodige vragen.

Duur

De training Zakelijk schrijven duurt 1 dag (2 dagdelen).

>