Discriminatie is ongewenst en verboden. Weet je niet goed hoe je om moet gaan met discriminerende verzoeken? Na deze training sta je steviger in je schoenen!
Discriminatie is ongewenst en verboden. Helaas komen we echter nog te vaak in situaties waarbij de klant een (telefonische) aanvraag doet die bepaalde groepen uitsluit. Dit kan directe discriminatie zijn, maar ook indirect. Het is de taak van de uitzendprofessional om hier op juiste wijze op te reageren. In deze training krijgen uitzendprofessionals tools aangeboden om adequaat om te gaan met discriminatie in gesprekken en aan de telefoon.
Discriminatie komt nog vaak voor. Volgens onderzoek van het CBS voelden maar liefst 1,6 miljoen mensen zich gediscrimineerd in 2021. Ook uitzendorganisaties krijgen regelmatig met discriminerende verzoeken te maken. De ABU stelt dat de uitzendbranche een grote verantwoordelijkheid heeft om discriminatie tegen te gaan. Daarom vereist de ABU per 1 september 2022 van haar leden dat anti-discriminatiebeleid actief naar opdrachtgevers wordt uitgedragen. Tot 1 januari 2023 krijgen leden de tijd om hieraan te voldoen. Ook bij de NBBU is één van de lidmaatschapseisen het hebben van een antidiscriminatiebeleid en dit toepassen. Hier worden leden ook op gecontroleerd. Daarnaast zijn er nog diverse wetsvoorstellen en het Actieplan Arbeidsmarktdiscriminatie die discriminatie moeten tegengaan.
Kortom, arbeidsbemiddelaars moeten aan de slag om discriminatie te voorkomen en zich wapenen tegen discriminerende verzoeken van opdrachtgevers. Door de training Omgaan met discriminerende verzoeken te volgen kan invulling gegeven worden aan anti-discriminatiebeleid en pakt de uitzendbranche haar verantwoordelijkheid op dit gebied.
Na het volgen van deze training:
Deze training is geschikt voor iedere uitzendprofessional die wel eens te maken heeft (gehad) met discriminerende verzoeken van klanten. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+.
De training wordt op een blended manier aangeboden. Dat betekent dat de training bestaat uit een mix van leeractiviteiten: online leren (e-learning), klassikaal leren én leren op de werkplek. De theorie bereid je thuis voor. Je ontvangt voorafgaand een voorbereidingsopdracht en je doorloopt de e-learning ‘Omgaan met discriminatie op de werkvloer’. De klassikale training heeft een voornamelijk praktische insteek. Naast algemene kennis over discriminatie, krijg je tools toegereikt die je kan gebruiken om met discriminerende verzoeken om te gaan. Je leert hoe je sterk staat en hoe je de aanvraag dusdanig om kan buigen dat je de klant niet verliest. Dit doen we door te oefenen met eigen cases. Door te oefenen, is het gemakkelijker om het in je dagelijkse werkzaamheden te gebruiken. Daarnaast krijg je feedback van je medecursisten op je optreden.
Na afloop van de klassikale bijeenkomst ga je met een aantal praktijkopdrachten aan de slag. Hier leer je verder door te ervaren, te interacteren en te reflecteren. Het liefst samen met je leidinggevende of een collega als buddy!
Deze training duurt 1 dag (2 dagdelen). De voorbereiding duurt 1 uur.
De training Omgaan met discriminerende verzoeken kost € 595 (excl. btw).
Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.
In de training komen de volgende onderwerpen aan bod:
Startdatum | Locaties | Tijden | Data | ||
---|---|---|---|---|---|
01-04-2025 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 1 april | Beschikbaar | Inschrijven |
24-11-2025 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 24 november | Beschikbaar | Inschrijven |