Tijdens deze training leer je hoe je moet zoeken naar de meest geschikte kandidaten. Vervolgens wordt veel aandacht besteed aan het verleiden van die kandidaten om met jou in gesprek te gaan.
De werkloosheid is historisch laag en vrijwel in iedere branche is sprake van een personeelstekort. Toch wil jij natuurlijk jouw vacatures vervullen. Meer adverteren en nog harder van de daken schreeuwen dat jij een topwerkgever bent helpen niet om vacatures te vervullen. Dus wat dan? Je zult zelf op zoek moeten naar toptalenten (sourcen). Naar medewerkers die passen binnen het team en die de juiste kennis en vaardigheden bezitten. Maar, vinden is één. Iemand verleiden om met jou het gesprek aan te gaan én overhalen om bij jou te komen werken is minstens een net zo grote uitdaging.
Dat is precies waar het bij deze training om draait. De combinatie van het vinden én verleiden van kandidaten.
Allereerst begin je met te bepalen wanneer je sourcen inzet. Wanneer ga je nu zelf actief op zoek naar kandidaten? Sourcen begint altijd met onderzoek. Wie zoek je? Welke harde en zachte eisen worden er aan de kandidaat gesteld? Wat wil de hiring manager? En vooral, via welke kanalen is die beoogde doelgroep eigenlijk te bereiken. Daarna begin je je zoektocht. Vaak maak je daarbij gebruik van Boolean search. Dat is een uitgebreide zoekopdracht, met precies de juiste combinatie van woorden, om de juiste kandidaten te identificeren. Tijdens deze training ga je dat uitgebreid oefenen.
Na de lunch is er aandacht voor dat andere aspect: Het verleiden van kandidaten. De persoonlijke aanpak staat hierbij centraal. Dat betekent dat je je allereerst heel goed verdiept in de persoon die je gaat benaderen. Wat drijft deze persoon? Welke hobby’s? Gemeenschappelijke kennissen? Je verzamelt ‘munitie’ om deze persoon zo persoonlijk mogelijk aan te spreken. Al die informatie verwerk je in een bericht. Een bericht dat moet triggeren en dat de ontvanger moet aanzetten tot een reactie. Dat is de kunst. Daartoe krijg je handvatten en tips en tricks. Vervolgens ga je er uitgebreid mee oefenen. Hoe schrijf je een bericht dat verleidt? En hoe volg je dit bericht op? Tijdens deze training sta je daar uitgebreid bij stil en ga je daar actief mee aan de slag!
Na het volgen van deze training:
Deze training is bedoeld voor recruiters die minimaal 2 jaar actief zijn in het werkveld.
De training bestaat uit 1 dag (2 dagdelen van 3 uur). Dit is een training waarin je actief aan de slag gaat. Steeds wordt eerst de theorie behandeld en krijg je wat voorbeelden te zien, om er vervolgens zelf mee aan de slag te gaan. Zo leer je al doende wat sourcing is en wat je allemaal moet doen om succesvol vacatures te vervullen.
Ter voorbereiding op de training neem je de e-learning door over het recruitmentproces. Ook breng je de (beoogde) doelgroep in kaart. Wat zijn de kenmerken van deze doelgroep? Hoe ziet het persoonlijkheidsprofiel eruit? Dat vul je in in een format voor een persona. Om je voor te bereiden op de Boolean search, volg je de korte e-learning module ‘Searchen’.
De training omvat 1 dag (2 dagdelen). Daarnaast neemt de voorbereiding circa 4 uur in beslag.
De investering voor deze training bedraagt € 615 per persoon (excl. btw).
Na afloop van de training ontvang je een bewijs van deelname.
Inhoud van deze training:
Startdatum | Locaties | Tijden | Data | ||
---|---|---|---|---|---|
07-04-2025 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 7 april | Beschikbaar | Inschrijven |
25-11-2025 | Utrecht | 09:30 - 16:30 | 25 november | Beschikbaar | Inschrijven |