• Telefonisch

Telefonische training effectief telefoneren

Leer effectief en met zelfvertrouwen te telefoneren.

Duur: 20 minuten
Prijs op aanvraag

Inleiding

Het is voor jou als uitzendprofessional zeer belangrijk om goede telefoonvaardigheden te hebben. Je moet immers telefonisch afspraken maken met klanten, een vacature-intake doen, kandidaten aanbieden, kandidaten screenen, slechtnieuwsgesprekken voeren, etcetera. Je moet luisteren, samenvatten en doorvragen, omgaan met weerstanden en bezwaren en kunnen onderhandelen. Er wordt, met andere woorden, nogal wat gevraagd van jou als uitzendprofessional. Maar effectief en met zelfvertrouwen telefoneren is te leren!

Let op: Het betreft een telefonische training. Reizen is dus niet nodig!  

Resultaat 

  • Je pakt makkelijker en met meer zelfvertrouwen de telefoon 
  • Je weet hoe je een succesvol telefoongesprek opbouwt.  
  • Je weet hoe je een specifieke case telefonisch aan moet pakken  

Voor wie is deze telefonische training geschikt? 

De training is geschikt voor alle uitzendprofessionals die hun telefoonvaardigheden up to date willen houden of verder willen ontwikkelen. Het aanvangsniveau van deze training is mbo+. 

Aanpak

Eerst inventariseert een trainer van artra bij jou waar je het meest behoefte aan hebt. Waar moet de focus op liggen? Waarin ga je jezelf trainen? Dat kan bijvoorbeeld zijn:  

  • telefonische acquisitie (bellen voor een afspraak)  
  • aanbiedend bellen 
  • follow-up gesprek  
  • klachtengesprek 
  • slechtnieuwsgesprek met een kandidaat  

Daarna wordt de telefonische afspraak ingepland. Ter voorbereiding ontvang je een uitgebreide, realistische case. Op het afgesproken tijdstip bel je met de trainer van artra. En gaat de eerste minuut van het gesprek niet goed? Probeer het opnieuw!  

Na afloop van dit gesprek ontvang je feedback. Deze feedback is opbouwend en positief geformuleerd. Uiteraard mag je de trainer ook vragen stellen. Binnen 24 uur ontvang je tevens een verslag van het gesprek, inclusief tips.  

Incompany

Deze telefonische training kan ook als een Incompany-traject worden afgenomen. Dit wil zeggen dat er meerdere uitzendprofessionals getraind worden van dezelfde organisatie. De opdrachtgever ontvangt na afloop een rapport met geconstateerde knelpunten. Daar kan vervolgens op doorgetraind of gecoacht worden.  

Duur trainingscall

Het telefoongesprek neemt ongeveer 10 minuten in beslag. Ook de nabespreking duurt 10 minuten.  

Investering

De kosten bedragen € 165 (excl. btw) per call, inclusief voorbereiding en verslag met persoonlijke aandachtspunten.

Inhoud

  • telefonische acquisitie (bellen voor een afspraak)  
  • aanbiedend bellen 
  • follow-up gesprek  
  • klachtengesprek 
  • slechtnieuwsgesprek met een kandidaat  
>