Wie bij sales of commercie direct denkt aan gladde verkooppraatjes heeft het mis. Een goede ‘verkoper’ gelooft niet in platte verkoop. Het draait allemaal om het oplossen van het probleem van de klant. De klant staat altijd centraal. Want een klant die tevreden is komt terug en vertelt anderen over haar goede ervaringen. Daar geloven wij in bij artra. Onze commerciële trainingen en opleidingen zijn er dan ook op gericht om zowel de beginnende als ervaren medewerker de juiste tools aan te reiken om klanten naar tevredenheid te helpen. En verkopen is dan niet alleen een kwestie van het rinkelen van de kassa. Dat kan bijvoorbeeld ook een goed advies zijn.
Hoe maak je de beste match tussen een kandidaat en een opdrachtgever? Na het volgen van deze training heb je betere telefonische vaardigheden en weet je hoe je succesvol bent met aanbiedend bellen.
Bepaal wie er allemaal betrokken zijn bij het aankoopproces bij je klant, welke rol deze stakeholders spelen en hoe je hen in beweging krijgt. Zo creëer je tevreden klanten.
Als spreken met klanten of kandidaten een belangrijk onderdeel van je functie is, dan is dit de training voor jou. Je verhoogt het rendement van je gesprekken en verbetert je non-verbale communicatie.
Als arbeidsmarktprofessional moet je over goede interviewtechnieken beschikken. Zo ben je in staat om sneller vaardigheden van een kandidaat te achterhalen en kun je een goede match maken.
Je leert hoe je een persoonlijke relatie opbouwt met je (potentiële) klant en hoe je toegevoegde waarde realiseert voor beide partijen.
Goede sales draait om het begrijpen van de klant. Het achterhalen van waar de lead of klant wakker van ligt. Welke behoefte er ligt. Daarna kan een passend aanbod gedaan worden. En natuurlijk bouw je aan je relatie met klanten, zodat zij in de toekomst bij jou terugkomen.
Als arbeidsmarktprofessional ben je misschien niet iedere dag met sales bezig. Of althans, zo lijkt het. Maar ieder telefoontje met een (potentiële) klant is een salescontact. Je geeft advies, verhelpt een probleem, geeft informatie. En dat levert een tevreden klant op. Of een nieuwe klant. Ongemerkt ben je dus vaker met salesactiviteiten bezig dan gedacht. En dat zijn dus allemaal kansen om je commerciële vaardigheden in te zetten.
En soms moet je op zoek naar nieuwe klanten. Omdat je er niet voldoende (meer) hebt, omdat je een nieuw marktsegment betreedt of een nieuwe dienst aan de man moet brengen. Of wellicht ga je actief een kandidaat of uitzendkracht, waar je in gelooft, actief aanbieden bij bedrijven. Hoe identificeer je de juiste klanten? Hoe spreek je hen aan? Hoe krijg je de spreekwoordelijke voet tussen de deur? Die vaardigheden kun je leren.
Ben je op zoek naar een training over hoe je een verkoopgesprek opbouwt? Hoe je telefonisch acquireert? Hoe je met stakeholders omgaat? Of wil je je salesplan of salesstrategie aanscherpen? artra helpt je verkopen met resultaat!